luni, 19 februarie 2018

AM & FM

Fig 13. Rasterul classic AM (amptitudine variabila) si Fig 14. Raster stochastic FM (frecventa variabila)

Nu, nu este vorba despre „gamele de frecvenţă” ale radioului, ci despre ceva mult mai apropiat de sectorul nostru de interes, şi anume rasterul. Oricât ar părea de ciudat la prima vedere, între cele două domenii există similitudini mai mari decât cele legate de numele folosite. Ne propunem, în continuare, să detaliem conceptele ce stau la baza generării celor două mari clase de raster folosite în industria tipografică: AM şi FM. Ca prim pas, ne simţim datori să explicăm numele folosite pentru acestea. Din punct de vedere istoric, primul tip de raster folosit în industria grafică a fost cel AM (modulaţie în amplitudine) şi, din acest considerent, mai este întâlnit şi sub denumirea de „raster convenţional”. Deşi este cel mai vechi, este încă şi cel mai răspândit, una dintre cauze fiind uşurinţa generării acestuia. Denumirea AM provine de la faptul că centrele punctelor de raster constituente sunt egal distanţate unele de altele, nivelele de tonalitate per culoare primară obţinându-se prin variaţia dimensiunilor acestora.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ziua 1

In prima zii am dezmembrat si am carat niste calculatoare pentru a fii mai usor de dezmembrat, dupa care am mancat si m am jucat Min...